Oprogramowanie do fakturowania - jak zacząć?

Aby zacząć korzystać z programu E-Faktura wystarczy zarejestrować się pod adresem https://app.e-faktura.info/register. Następnie zalogować się do programu pod adresem https://app.e-faktura.info/login.

Już prawie gotowe! Teraz tylko podstawowa konfiguracja. 

oprogramowanie do fakturowaniaKliknij na swoim imieniu i nazwisku znajdującym się w prawym górnym rogu ekranu i wybierz opcję ustawienia. Możesz tam dokonać wszelkich zmian dotyczących parametrów Twojej firmy oraz parametrów programu: schematu numeracji, domyślnej formy płatności i domyślnego terminu płatności.

 

Ważne jest aby dodać przynajmniej jeden rachunek bankowy. Bez tego nie będzie możliwe wystawienie faktury z płatnością przelewem.

Po dokonaniu ustawień możesz rozpocząć pracę w programie.

U góry znajduje się menu główne programu. Możesz wybrać spośród 4 modułów głównych:

  • Faktury - wystawianie faktur
  • Rozliczenia - wprowadzanie rozliczeń do faktur
  • Klienci - lista klientów dodanych do twojej bazy
  • Produkty - lista produktów zdefiniowanych przez Ciebie.

Faktury

Okno modułu Faktury składa się z dwóch sekcji. Po lewej stronie znajduje się sekcja "Filtry", w której znajdują sie predefiniowane filtry, według których możesz przeglądać faktury, które wystawione zostały w programie. 

Po prawej znajduje się sekcja główna składająca się z paska narzędzi oraz listy faktur wyświetlonej zgodnie z filtrem wskazanym w sekcji "Filtry".

Na dole listy faktur znajduje się wiersz, w którym podsumowana jest lista faktur zgodnie z tym, co wyświetlone jest na ekranie.

Dwukrotne kliknięcie na dowolną z faktur znajdujących się na liście spowoduje wyświetlenie jej podglądu wraz z możliwością wydrukowania jej lub wysłania mailem do klienta (pod warunkiem, że klient ma przypisany adres e-mail w bazie klientów).

Do czego służą poszczególne ikonki na pasku narzędzi?

  1. Nowa - wysawienie nowej faktury. Ważny jest trójkącik zaznaczony obok - rozwinie on menu pozwalające na skorzystanie z 

    Jeśli nie posiadamy klientów w bazie klikamy przycisk "Dodaj klienta". Odblokują się wszystkie pola dotyczące danych kontrahenta. Należy je wypełnić. Klient zostanie zapisany do bazy danych wraz z zapisaniem faktury.

    Sekcja "Pozycje" pozwala dodać listę pozycji mających się znaleźć na fakturze. Jeśli wprowadziliśmy produkty do bazy produktów, wówczas wystarczy rozpocząć wpisywanie fragmentu nazwy produktu, lub dwukrotne kliknięcie na pole nazwy produktu, a zostanie wyświetlona lista. Wybranie produktu z listy spowoduje wypełnienie pozostałych pól danej pozycji zgodnie z parametrami wprowadzonymi do bazy. Parametry te możemy modyfikować. Pola "Wartość netto", "Wartość VAT" oraz "Wartość brutto" wypełniają się automatycznie na podstawie wartości wprowadzonych w pola "Ilość", "Cena netto" oraz "Stawka VAT".

    Jeśli nie mamy produktów w bazie, wówczas wypełniamy wszystkie wymagane pola ręcznie.

    Ikonka czerwonego krzyżyka po prawej stronie każdej pozycje służy do jaj usuwania.

    Znajdujący się pod ostatnią pozycją zielony plusik służy do dodawania kolejnej pozycji.

    Pola w sekcji inne nie są obowiązkowe, ale w razie potrzeby można je wypełnić.

    Klikamy przycisk "Zapisz". Jeśli wszystkie dane zostały wypełnione prawidłowo i nic nie brakuje zostanie nam wyświetlony podgląd nowej faktury. Natomiast, jeśli nie wypełniliśmy wszystkich wymaganych pól zostanie wyświetlony komunikat podobny do poniższego.

    Po uzupełnieniu brakujących informacji ponownie klikamy przycisk "Zapisz".

    Właśnie wystawiliśmy pierwszą fakturę! Gratulacje!

    Pełna instrukcja obsługi programu dostępna jest poniżej w formacie pdf.